Generali

6 συνήθειες της γενιάς Z & η σημασία τους για τις επιχειρήσεις

Το 2019, η γενιά Z άγγιξε το 32% του παγκόσμιου πληθυσμού, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τη γενιά Υ, δηλαδή τη γενιά των millennials (31,5%). Καθημερινά, όλο και περισσότεροι εκπρόσωποι της γενιάς Ζ, ή αλλιώς «Gen Zer», εισέρχονται στην αγορά εργασίας, γεγονός που τους εξασφαλίζει τη δύναμη να καταναλώνουν προϊόντα ή υπηρεσίες της επιχείρησής σας, εφόσον βέβαια καταφέρετε να τους κερδίσετε.

Αν και δεν υπάρχει επίσημη ομοφωνία σχετικά με την ακριβή χρονολογία που διαχωρίζει τους millennials από τη γενιά Z, αν θεωρούσαμε ότι οι Gen Zer γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012, φέτος τα ηλικιακά μεγαλύτερα μέλη αυτής της γενιάς θα κλείσουν τα 26 τους χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι ο Steve Jobs λάνσαρε το πρώτο iPhone, όταν οι Gen Zer ήταν πάνω-κάτω δέκα ετών. Με άλλα λόγια, η γενιά αυτή, σε αντίθεση με τους millenials, μεγάλωσε εξαρχής σε έναν ψηφιακά συνδεδεμένο κόσμο, χωρίς να έχει καμία ανάμνηση της ζωής χωρίς την ύπαρξη του διαδικτύου. Επομένως, σκέφτεται διαφορετικά. Αδιαφορεί για τα στερεότυπα και σπάει τους κανόνες. Αυτό, κατ’ επέκταση, σημαίνει ότι το είδος του μάρκετινγκ που ήταν αποτελεσματικό για τη γενιά Υ, ενδεχομένως να μην είναι εξίσου αποτελεσματικό για τη γενιά Ζ.

Εάν επομένως, αξιολογείτε το ενδεχόμενο να θέσετε τη γενιά Ζ ως ομάδα-στόχο της επιχείρησής σας, είναι σημαντικό να αρχίσετε να κατανοείτε τον τρόπο σκέψης της, να μάθετε ποιες είναι οι 6 βασικές ψηφιακές συνήθειες αυτής της γενιάς και πώς αυτές επηρεάζουν τις επιχειρήσεις.

1. Το Instagram, το Snapchat και το YouTube είναι «cool», το Facebook όχι

Παρόλο που η γενιά Z εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το Facebook, αποφεύγει γενικά τις δημοσιεύσεις σε αυτή την πλατφόρμα γιατί δεν θεωρείται «cool». Επομένως, για να απευθυνθείτε σε αυτή τη γενιά και να εξασφαλίσετε την αποδοχή, πρέπει να στραφείτε στα μέσα όπου της αρέσει να προβάλλεται, δηλαδή στο Snapchat, το Instagram και το YouTube. Η γενιά Ζ ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για όλες αυτές τις πλατφόρμες. Επειδή όμως, ειδικά εκεί, η δύναμη της εικόνας παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, αν θέλετε να προσελκύσετε αυτή την ηλικιακή ομάδα, το οπτικό περιεχόμενο είναι εξαιρετικά σημαντικό.

Δεν μετράει όμως μόνο το οπτικό περιεχόμενο. Αν το καλοσκεφτείτε, η γενιά Z είναι η πρώτη γενιά που μεγάλωσε έχοντας την καταπληκτική ικανότητα να ακούει οποιοδήποτε τραγούδι, οποιαδήποτε στιγμή. Δεν μας εκπλήσσει, λοιπόν, το γεγονός ότι το Spotify ανήκει στις ιδιαίτερα δημοφιλείς ψηφιακές συνήθειες της γενιάς Z. Μια έξυπνη κίνηση είναι να δημιουργήσετε λίστες αναπαραγωγής για την επιχείρησή σας ή ακόμη και κατά παραγγελία ραδιοφωνικές εκπομπές τύπου podcast. Είναι επίσης πολύ σημαντικό, όταν δημιουργείτε οπτικό περιεχόμενο, να επιμελείστε και τη μουσική επένδυσή του. Επιλέξτε κομμάτια καλλιτεχνών που έχουν μεγάλη απήχηση σε αυτήν τη γενιά για να παρουσιάσετε με επιτυχία τις δημιουργίες σας στα μέλη της.

2. Κύριος λόγος χρήσης των ψηφιακών μέσων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η κατανάλωση

Μπορεί να θέλετε να επικεντρωθείτε στο περιεχόμενο που καταναλώνει η γενιά Ζ, αλλά και εδώ απαιτείται προσοχή. Αν διακόπτετε ό,τι έχουν επιλέξει να δουν, αναγκάζοντάς τους να παρακολουθήσουν τη διαφήμισή σας, καλά θα κάνετε να είναι εξαιρετική. Σκεφτείτε να αναλάβετε εσείς τη δημιουργία του διαφημιστικού περιεχομένου σας. Μελετήστε τις συνήθειες θέασης των Gen Zer στους οποίους θέλετε να απευθυνθείτε, και επενδύστε σε δημιουργίες που εκφράζουν τη συνολική εικόνα της επιχείρησής σας και που η γενιά αυτή θα θέλει ενδεχομένως να δει.

Ωστόσο, ό,τι κι αν σκοπεύετε να δημιουργήσετε, να έχετε πάντα στο μυαλό σας τον παράγοντα της φορητότητας. Ό,τι κι αν προσφέρετε, αν οι Gen Zer δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα το επιλέξουν.

3. Η γενιά Ζ συχνά ακολουθεί μάρκες και αγοράζει προϊόντα χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Σε αυτή την περίπτωση το Instagram κατέχει σημαντική θέση, αφού το 50% των Gen Zer αγοράζουν προϊόντα που βλέπουν για πρώτη φορά σε διαφήμιση επί πληρωμή. Και, δεδομένου ότι αυτού του τύπου οι διαφημίσεις θα οδηγούν στη σελίδα του προφίλ σας, φροντίστε να επενδύσετε στη διαμόρφωσή του. Στόχος σας θα είναι να συμπεριλάβετε προσεκτικά επιμελημένο περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στην κουλτούρα αυτής της γενιάς, εκφράζοντας ταυτόχρονα τις αξίες και τα πρότυπα της επιχείρησής σας. Έτσι, θα εξασφαλίσετε ότι έχετε δημιουργήσει μια ψηφιακή παρουσία, που είναι άκρως ελκυστική στους εκπροσώπους της γενιάς Ζ.

4. Πολλά μέλη της γενιάς Z νιώθουν ότι σπαταλούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο, ενώ τα υψηλά επίπεδα χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συσχετίζονται με προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως το άγχος και η κατάθλιψη

Οι τάσεις αυτές είναι ανησυχητικές, αλλά κι εδώ οι εταιρείες έχουν την ευκαιρία να ανατρέψουν τα δεδομένα. Όταν δημιουργείτε περιεχόμενο και επιμελείστε την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εστιάστε σε στοιχεία που προσθέτουν αξία στη ζωή των Gen Zer. Μεταδώστε την αίσθηση της απελευθέρωσης από τις προσδοκίες των άλλων και λειτουργήστε ως πηγή έμπνευσης για την ενίσχυση των προσδοκιών από τον ίδιο τους τον εαυτό. Υιοθετώντας μια θετική προσέγγιση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, κάνετε τον κόσμο καλύτερο για τη γενιά Ζ, ενώ ταυτόχρονα αυξάνετε την ελκυστικότητα της επιχείρησής σας.

5. Η γενιά Ζ νοιάζεται για κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ερευνήσει και να προωθήσει αυτές τις ανησυχίες

Η παρακολούθηση και συλλογή δεδομένων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με τις αναφορές σε επιλεγμένα θέματα (social listening / κοινωνική ακρόαση) δείχνει ότι η γενιά Z εκφράζει τακτικά την επιθυμία «ανατροπής των δεδομένων» και ότι νοιάζεται για ζητήματα που αφορούν ένα ευρύ φάσμα τομέων· από την εκπαίδευση και την ισότητα των φύλων έως την αποστολή μηνυμάτων κειμένου κατά την οδήγηση. Η γενιά Ζ έχει υψηλές προσδοκίες από τις εταιρείες που επιλέγει, όταν πρόκειται για ζητήματα όπως η πρακτικότητα, η αίσθηση της κοινότητας, η φιλανθρωπία, η συμπερίληψη, η αξιοπιστία και η διαφάνεια.

Επομένως, η παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αποπνέει αίσθηση γνήσιας δέσμευσης προς την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα, όντας απαλλαγμένη από σκοπούς μάρκετινγκ. Για αυτόν τον λόγο, προτείνεται να επιλέξετε έναν ή δύο τομείς, στους οποίους η επιχείρησή σας μπορεί να ξεχωρίσει για την πολύτιμη και ειλικρινή συμβολή της.

6. Η εμφάνιση νέων ΜΜΕ, όπως των podcast και του YouTube, έχει καλλιεργήσει γόνιμο έδαφος για την ανάδειξη πολυάριθμων και άγνωστων μέχρι τώρα διασημοτήτων

Είτε πρόκειται για influencers στο Instagram, YouTubers ή παραγωγούς podcast, τα νέα ΜΜΕ προσφέρονται για την ανάπτυξη κοινού τεραστίων διαστάσεων, και την ταυτόχρονη διατήρηση χαμηλού προφίλ απέναντι στους μη υποστηρικτές. Άλλωστε, σε έναν κόσμο όπου το 57% των Gen Zer αγοράζουν ένα προϊόν επηρεασμένοι από influencer ή διασημότητες, μια σχετικά φθηνή διαφήμιση ή τοποθέτηση −σε συνδυασμό με ένα συγκεκριμένο και προσεκτικά επιλεγμένο πρόσωπο− θα μπορούσε να προσελκύσει περισσότερους πελάτες από ό,τι μια ακριβοπληρωμένη τηλεοπτική καμπάνια.

Επιπλέον, δεδομένου του ραγδαίου ρυθμού της τεχνολογικής εξέλιξης, καλό είναι να παρακολουθείτε και να αξιοποιείτε τα νέα ψηφιακά εργαλεία, όπως ο διαμοιρασμός περιεχομένου μέσω προσωπικών καναλιών επικοινωνίας (dark social), κάθε φορά που υπάρχει ξεκάθαρο όφελος για την επιχείρησή σας. Και επειδή το Google έχει εξαιρετική απήχηση στη γενιά Z χάρη στην ικανότητά του να προσφέρει λειτουργικότητες με διασκεδαστικό τρόπο, φροντίστε να εφαρμόζετε τεχνικές βελτιστοποίησης της ψηφιακής παρουσίας της επιχείρησής σας και να εξοικειώνεστε με τα νέα χαρακτηριστικά αυτής της μηχανής αναζήτησης, όπως η φωνητική αναζήτηση.

Με λίγα λόγια, η γενιά Ζ σπάει πολλούς κανόνες και αν θέλετε να την προσεγγίσετε, θα πρέπει να κάνετε κι εσείς το ίδιο.

Πηγές:

https://www.wikitrend.org/there-will-be-more-generation-z-consumers-millennials-2019

https://storage.googleapis.com/think/docs/its-lit.pdf

https://genz.hhcc.com/hubfs/Gen%20Z%20-%20The%20Social%20Generation%20%7C%20Hill%20Holliday-4.pdf

https://sproutsocial.com/insights/marketing-to-gen-z/

Exit mobile version