Χριστούγεννα: συμβουλές προετοιμασίας για κάθε επιχείρηση
BUSINESS WISE

Συμβουλές για επιχειρήσεις πριν από τον «πυρετό» των Χριστουγέννων

02.12.2024 - 5 λεπτά ανάγνωσης

Εάν είστε μια μικρή επιχείρηση, είναι πολύ πιθανό τα Χριστούγεννα να είναι για εσάς η πιο επικερδής εποχή του χρόνου. Για να επωφεληθεί, λοιπόν, η επιχείρησή σας όσο το δυνατόν περισσότερο από την αύξηση της κίνησης στην αγορά, είναι σημαντικό να οργανωθείτε από νωρίς. Ο δεκάλογος της αξιοποίησης του χρόνου ως τα Χριστούγεννα για κάθε επιτυχημένη επιχείρηση ξεδιπλώνεται μπροστά σας.

1. Ελέγξτε το απόθεμά σας

Ρίξτε μια ματιά στα αριθμητικά στοιχεία αυτής της περιόδου των προηγούμενων ετών, για να έχετε μια καλή εικόνα των τάσεων των καταναλωτών. Στη συνέχεια, φροντίστε να έχετε αρκετό απόθεμα στα είδη που προτιμούν, χωρίς όμως να το παρακάνετε.

2. Βεβαιωθείτε ότι είστε σε πλήρη ετοιμότητα

Έχετε αρκετό προσωπικό για την εξυπηρέτηση των πελατών στο ταμείο και μέσα στο κατάστημα; Τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά σας συστήματα διαθέτουν εφεδρική παροχή ισχύος; Έχετε προετοιμαστεί για τυχόν αύξηση της πελατείας σας; Τι θα κάνετε αν αρχίσουν να μαζεύονται ουρές; Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσλάβετε προσωρινούς υπαλλήλους για την εορταστική περίοδο, για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε σε κάθε ενδεχόμενο.

3. Ελέγξτε τη λειτουργία της ιστοσελίδας σας

Εάν η διαδικτυακή δραστηριότητά σας ως επιχείρηση είναι έντονη, είναι απολύτως απαραίτητο να βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας παραμένει λειτουργική σε περίπτωση αύξησης της επισκεψιμότητας. Υπάρχουν διάφορες υπηρεσίες, μέσω των οποίων μπορείτε να ελέγξετε δωρεάν τον ιστότοπό σας, όπως οι loadimpact, pingdom και testwithgoogle.

SME

4. Λάβετε υπόψη τους χρόνους αποστολής-παραλαβής

Όσο πλησιάζουμε προς τα Χριστούγεννα, ο χρόνος μετρά αντίστροφα τόσο για τους καταναλωτές που θέλουν να έχουν τα δώρα τους στην ώρα τους, όσο και για εσάς που πρέπει να φροντίσετε να συγκεντρώσετε έγκαιρα το απαραίτητο απόθεμα. Ένας τρόπος να το καταφέρετε είναι να οργανώσετε τις παραγγελίες σας πολύ νωρίτερα, όπως συμβουλεύσαμε πιο πάνω. Για τους πελάτες σας, υπολογίστε κατά προσέγγιση τη μεγαλύτερη διάρκεια αναμονής και συμβουλεύστε τους να κάνουν τις παραγγελίες τους πριν από αυτήν την ημερομηνία τον Δεκέμβριο. Δεν θέλετε να δυσαρεστήσετε τους πελάτες σας, αφήνοντάς τους να περιμένουν τα χριστουγεννιάτικα δώρα τους!

5. Διακοσμήστε τη βιτρίνα σας

Όταν ο κύριος δρόμος της αγοράς είναι ολόφωτος και στολισμένος, ξεχωρίστε με μια γιορτινή διακόσμηση που τραβά τα μάτια όλων περαστικών στη βιτρίνα σας, οδηγώντας τους στο κατάστημά σας.

6. Διοργανώστε ένα event

Εάν πουλάτε μαγειρικά σκεύη, διοργανώστε ένα δωρεάν μάθημα ζαχαροπλαστικής για χριστουγεννιάτικες λιχουδιές. Εάν έχετε ένα κατάστημα ειδών μόδας, προσφέρετε στους πελάτες σας δωρεάν μια εμπειρία personal shopping, με εξατομικευμένες συμβουλές και εξυπηρέτηση για την αγορά γιορτινών εμφανίσεων. Περισσότερος ντόρος; Περισσότερες πωλήσεις.

7. Ανεβάστε τη διάθεση του προσωπικού σας

Όταν το προσωπικό σας είναι ενθουσιώδες, η διαφορά είναι αισθητή. Μπείτε στο πνεύμα των Χριστουγέννων, προσφέροντας στους υπαλλήλους σας σας εποχιακά μπόνους, ώστε να έχουν επιπλέον κίνητρα να χαίρονται να εξυπηρετούν πελάτες.

8. Προσφέρετε δωρεάν τυλίγμα δώρων

Το τύλιγμα των δώρων μπορεί για κάποιους να είναι διασκεδαστικό, και για άλλους όχι. Επομένως, αν μπορείτε να τους φανείτε χρήσιμοι, θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν εσάς αντί τους ανταγωνιστές σας.

9. Εκφράστε τη φιλανθρωπία σας

Αν και η φιλανθρωπική δράση δεν πρέπει να έχει εποχιακό χαρακτήρα, ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων επιβάλλεται, για να απαλύνει έστω και λίγο τον πόνο και να ομορφύνει τις μέρες ανθρώπων που παλεύουν καθημερινά με στερήσεις και δυσκολίες. Αν θεωρούσατε ότι η αγάπη και το ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο είναι καθαρά προσωπική σας υπόθεση, ίσως είναι ώρα να σκεφτείτε να εντάξετε αυτό το χαρακτηριστικό και στην εταιρική σας ταυτότητα. Έτσι, θα ενθαρρύνε τους πελάτες σας να σας γνωρίσουν καλύτερα και, γιατί όχι, να ακολουθήσουν το παράδειγμά σας.

10. Ανακοινώστε προσφορές

Με την ανακοίνωση εκπτώσεων, προσφορών 2+1, δωρεάν αποστολής κ.α., οι προτάσεις που είναι ενδιαφέρουσες είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσουν πελάτες που αναζητούν χαμηλότερες τιμές και έξυπνες αγορές.