Ο κ. Α. Τριανταφύλλου, Τεχνικός Διευθυντής Εταιρικών Ασφαλίσεων της Generali, μιλάει στο Ασφαλιστικό Marketing.
“Αφιέρωμα Ναυτασφαλίσεις”, της Βίκυς Γερασίμου. Τεύχος 37, Δεκέμβριος 2016
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εμπιστεύονται και επιλέγουν την εγχώρια αγορά ναυτασφαλίσεων; Συνάπτουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους κατευθείαν μέσω των ασφαλιστικών εταιρειών ή απευθύνονται στη μεσιτική αγορά;
Η ελληνική ναυτασφαλιστική αγορά έχει αρχίσει τα τελευταία χρόνια να αναπτύσσεται σημαντικά. Όπως όμως συμβαίνει σε κάθε νέα επιχειρηματική προσπάθεια, χρειάζεται χρόνος ώστε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών και να αποκτήσει υπόσταση. Είναι αυτονόητο, λοιπόν, ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν προς το παρόν επιφυλακτικοί απέναντι στην ελληνική προσπάθεια. Παρόλα αυτά, η προσπάθεια αυτή χαιρετίζεται ως πολύ θετική από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και διακρίνονται πολλές ευκαιρίες συνεργασίας.
Οι ναυτασφαλίσεις συνάπτονται κατά κανόνα μέσω διαμεσολαβητών. Οι Έλληνες διαμεσολαβητές έχουν υποδεχθεί με θέρμη τις κινήσεις των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών και προωθούν την ιδέα της δημιουργίας μιας υγειούς ελληνικής αγοράς. Η Generali αναγνώρισε παράλληλα την ανάγκη και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται σε τοπικό επίπεδο και είναι σε θέση να παρέχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία ενός παγκόσμιου δικτύου ναυτασφαλίσεων στους Έλληνες διαμεσολαβητές και τους πλοιοκτήτες.
Γιατί να έρθει ένας πλοιοκτήτης να ασφαλιστεί σε εσάς και να μην προσανατολιστεί σε κάποια αντίστοιχη εταιρεία στο εξωτερικό;
Οι εταιρίες που ασχολούνται με τις ναυτασφαλίσεις στο εξωτερικό δεν έχουν να προσφέρουν τίποτε περισσότερο από την εγχώρια αγορά. Αντίθετα, υστερούν αναφορικά με την εγγύτητα προς τους συνεργάτες και τους πελάτες. Με δεδομένη την φερεγγυότητα και οικονομική δύναμη που προσφέρει ο Όμιλος Generali, μπορούμε να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση, υψηλή τεχνική εξειδίκευση, εφάμιλλη των αγορών του εξωτερικού, αλλά ταυτόχρονα να είμαστε πολύ πιο κοντά στον διαμεσολαβητή και τον Έλληνα πλοιοκτήτη. Εργαζόμαστε με μακροχρόνιο ορίζοντα, παρέχοντας αξιόπιστες λύσεις, διεθνή τεχνογνωσία και πιστεύω ότι η κοινή γλώσσα και κουλτούρα μεταξύ ασφαλισμένου, διαμεσολαβητή και ασφαλιστικής εταιρίας δίνει ένα ισχυρό προβάδισμα υπέρ της επιλογής ασφάλισης στην Generali.
Σε σχέση με το εξωτερικό, πώς κυμαίνονται οι τιμές των ασφαλίστρων στην Ελλάδα; Υπάρχουν διαφορές σε επίπεδο καλύψεων;
Τα ασφάλιστρα διεθνώς κινούνται πτωτικά. Δυστυχώς, η δημιουργία της ελληνικής ναυτασφαλιστικής αγοράς συνέπεσε με μια μακρά περίοδο ύφεσης του εμπορίου, των ναυλαγορών και των ναυτασφαλίσεων, με αποτέλεσμα να πιεστεί ακόμη περισσότερο προκειμένου να καταφέρει να εδραιωθεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ελληνικές εταιρίες να αποδέχονται συχνά χαμηλότερα ασφάλιστρα, απ΄ ό,τι άλλες, που δραστηριοποιούνται για παράδειγμα στην κυρίαρχη αγορά του Λονδίνου. Σε αυτό το σημείο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή από τον κλάδο, ώστε να μην παραχθούν ζημιογόνα αποτελέσματα με πιθανές αρνητικές επιπτώσεις για το σύνολο του ελληνικού ναυτασφαλιστικού κλάδου που μπορεί να επηρεάσουν το μέλλον του.
Σε ό,τι αφορά στο εύρος των καλύψεων, θα έλεγα ότι οι λύσεις που προσφέρονται είναι πολύ προσεκτικά μελετημένες και απόλυτα προσαρμοσμένες στις ανάγκες των Ελλήνων πλοιοκτητών, γεγονός που τις καθιστά απόλυτα ανταγωνιστικές σε σχέση με αυτές του εξωτερικού.
Ποια είναι τα προβλήματα που θεωρείτε ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν στον κλάδο;
Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που παρουσιάζονται είναι η υποτιμολόγηση των κινδύνων σε συνδυασμό με την αύξηση των ζημιών. Αυτή η περιδίνηση σε συνεχώς χαμηλότερα επίπεδα φέρνει πλέον πολλές ασφαλιστικές εταιρίες ή και συνδικάτα σε περιπέτειες. Ήδη έχουμε δει αρκετές εταιρίες να αποχωρούν διότι πλέον δεν δικαιολογούνται τα τόσο χαμηλά επίπεδα ασφαλίστρων. Θεωρούμε ότι μεσοπρόθεσμα θα παραμείνουν λιγότεροι αλλά πιο «δυνατοί» underwriters στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη του ελληνικού βραχίονα της Generali στις ναυτασφαλίσεις, η οποία αποτελεί, π αγκοσμίως, σημείο αναφοράς, ακολουθείται μια σταθερή στρατηγική βιώσιμης εξέλιξης και ευελπιστούμε ότι θα αποτελέσουμε την πρώτη προτίμηση των Ελλήνων διαμεσολαβητών και πλοιοκτητών.