Το μέλλον της ασφάλισης το 2025: Τάσεις και η ελληνική προοπτική
05.02.2025 - 5 λεπτά ανάγνωσης

Το μέλλον της ασφάλισης το 2025: Τάσεις και η ελληνική προοπτική

Το μέλλον της ασφάλισης το 2025: Τάσεις και η ελληνική προοπτική

Ο ασφαλιστικός κλάδος βρίσκεται σε μια φάση διαρκούς μετασχηματισμού, και το 2025 αναμένεται να αποτελέσει έτος-σταθμό για την αγορά. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η κλιματική αλλαγή και οι νέες καταναλωτικές συνήθειες διαμορφώνουν ένα δυναμικό περιβάλλον, όπου οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να ανταποκριθούν σε πολλαπλές προκλήσεις. Στην Generali, προετοιμαζόμαστε να αξιοποιήσουμε αυτές τις αλλαγές προς όφελος των ασφαλισμένων μας, θέτοντας τις βάσεις για ένα βιώσιμο και ανθεκτικό μέλλον.

Η τεχνολογία παραμένει το θεμέλιο για την ανάπτυξη του κλάδου. Το επόμενο διάστημα, η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI), της ανάλυσης δεδομένων (big data) και του blockchain θα έχει πλέον ωριμάσει. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα είναι σύντομα έτοιμες να προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις μέσω αλγορίθμων που προβλέπουν τις ανάγκες των πελατών σε πραγματικό χρόνο. Στην Generali, έχουμε ήδη επενδύσει σε πλατφόρμες που ενσωματώνουν αυτές τις τεχνολογίες, επιτρέποντας την ταχύτερη έκδοση συμβολαίων, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την αναβάθμιση της εμπειρίας εξυπηρέτησης.

Η κλιματική αλλαγή είναι ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει άμεσα την ασφαλιστική βιομηχανία, καθώς οι φυσικές καταστροφές αυξάνονται σε συχνότητα και ένταση. Ως εκ τούτου, οι ασφαλιστικοί οργανισμοί θα επενδύουν όλο και περισσότερο σε προϊόντα που ενισχύουν τη βιωσιμότητα ενσωματώνοντας περιβαλλοντικούς κινδύνους ή διαδικασίες για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η Generali πρωτοστατεί σε αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζοντας πράσινα προϊόντα, αξιοποιώντας βιώσιμες ψηφιακές λύσεις και επενδύοντας σε περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρωτοβουλίες.

Στον τομέα της υγείας και της προληπτικής φροντίδας έχουμε ήδη προχωρήσει στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος υπηρεσιών υγείας, προσφέροντας πραγματική αξία στους ασφαλισμένους μας. Αυτό που για τους υπόλοιπους είναι «το επόμενο βήμα» για εμάς έχει ήδη συντελεστεί δίνοντάς μας τη δυνατότητα να εστιάσουμε σε λύσεις που θα βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την ποιότητα ζωής των ασφαλισμένων μας.

Έχουμε αντιληφθεί από την επαφή μας με τον κόσμο ότι η νέα γενιά καταναλωτών αναζητά διαφάνεια, ευελιξία και άμεση εξυπηρέτηση. Η εμπιστοσύνη αποτελεί πλέον τον πιο σημαντικό παράγοντα για την επιλογή ασφαλιστικής εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι στο εξής οι πολίτες θα απαιτούν ασφαλιστικά προϊόντα που μπορούν να προσαρμοστούν στις μοναδικές ανάγκες τους. Δεν είναι απίθανη η περίπτωση να δούμε συνδρομητικές υπηρεσίες (subscription models) και προϊόντα με δυνατότητα προσωρινής ενεργοποίησης να θα κερδίζουν έδαφος. Η Generali ως οργανισμός έχει ήδη εισαγάγει ευέλικτες λύσεις, διατηρώντας στο επίκεντρο την αξιοπιστία και την καινοτομία, εκτιμώντας ότι η ασφάλιση δεν αποτελεί καταναλωτικό προϊόν και δεν θα πρέπει να επιλέγεται με αυτά τα κριτήρια.

Το 2025 δεν είναι απλώς μια πρόκληση· είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε το μέλλον της ασφάλισης. Αυτό απαιτεί συνεργασία, καινοτομία και ευελιξία. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παρέχουμε προϊόντα και υπηρεσίες που συνδυάζουν την τεχνολογία με την ανθρώπινη προσέγγιση. Με την εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων της ως θεμέλιο, η Generali και οι άνθρωποί της δεσμεύονται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην οικοδόμηση ενός βιώσιμου ασφαλιστικού συστήματος.

Παναγιώτης Βασιλόπουλος, Chief Insurance Officer Generali Hellas

 

Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing: Αφιέρωμα Ασφαλιστική Αγορά 2024 -2025